sobota, 30 grudnia 2017

Żołądki drobiowe w sosie koperkowym

Po prawie rocznej przerwie postanowiłam wznowć bloga. Jako młoda mama mam bardzo mało czasu, ale wciąż kocham gotować. Ci, którzy tu zaglądali wiedzą, że moje przepisy są proste, tanie i ciężko je zepsuć. Myślę, że mój blog może być świetnym poradnikiem dla początkujących gospodyń domowych ale też inspiracją dla doświadczonych amatorów kuchni. 

Dziś wrzucam pomysł na tani i smaczny obiad. Nie jestem fanką podrobów, ale R. bardzo za nimi przepada, dlatego od czasu do czasu goszczą na naszym stole. 



Składniki:

80 dag żołądków drobiowych
1 cebula
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
ok. litr wody
pół pęczka posiekanego koperku
3 łyżki kwaśnej śmietany
2,5 łyżki mąki pszennej
sól, pieprz
olej


  • Żołądki umyć i ugotować do miękkości w osolonej wodzie. Następnie odcedzić. Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na oleju. Marchewkę, selera, pietruszkę obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać do cebuli, wlać wodę i dusić. Gdy warzywa będą miękkie wymieszać śmietanę z mąką i dodać do jarzyn. Zagotować. Dodać żołądki i doprawić do smaku solą i pieprzem. Posypać koperkiem i wymieszać.  
  • Podawać z ziemniakami, kaszą lub ryżem i ulubioną surówką.


20 komentarzy:

  1. Pyszny obiadek :) Super, że wróciłaś Małgosiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, Szczęśliwego Nowego Roku ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny zestaw. Lubię żołądki pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. żołądków jakoś nigdy nie robiłam, ale wątróbkę od czasu do czasu lubię zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne i pożywne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczny i pożywny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żołądków nigdy nie jadłam i pewnie już nie zjem, ale taką surówką bym nie pogardziła :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie jadłam żołądkow,

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tez nie ale chyba będę musiała spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super, właśnie szukałam jakiegoś fajnego przepisu na żołądki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zoladi troche dziwnie brzmi.... nigdy nie jadlam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje dzieci kochają te danie. Czekam na kolejny twój wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście nie przepadam z takimi potrawami. Za to mój mąż je uwielbia.

    OdpowiedzUsuń