piątek, 23 stycznia 2015

Gulasz piwny

Przygotowując tę potrawę po raz pierwszy, bardzo się wahałam. Otóż nie znoszę piwa. Sam jego zapach mnie odrzuca i zniechęca. Jednak szukając inspiracji na niedzielny obiad natknęłam się na ten przepis. Prosty i trochę inny, niż wszystkie. Ponieważ gulasze w moim domu goszczą bardzo często, postanowiłam, że spróbuję. Od tej pory gulasz piwny od czasu do czasu pojawia się na moim stole. Mięsko jest kruche, dobrze doprawione, a sos gęsty i lekko pikantny. Smak piwa jest praktycznie niewyczuwalny, lecz dodaje charakteru. Podaję najczęściej z kaszą lub ziemniakami i ulubioną surówką.






























Składniki

70 dag mięsa wieprzowego ( u mnie szynka)
olej
1 czerwona papryka
spora cebula
3 ząbki czosnku
pół łyżeczki mielonego imbiru
350 ml piwa
po 1 łyżeczce słodkiej i ostrej papryki
5 ziarenek ziela angielskiego
2 liście laurowe
sól, pieprz
1 łyżka mąki ziemniaczanej




Mięso umyć i pokroić w kostkę. Posypać solą i pieprzem. Podsmażyć na rozgrzanym oleju. Dodać pokrojoną cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek i posypać imbirem. Podsmażyć kilka minut. Następnie dodać pokrojoną w kostkę paprykę, przyprawy i piwo. Dusić do czasu aż mięso będzie miękkie (ok, 1,5h). W niewielkiej ilości wody rozprowadzić mąkę i dodać do gulaszu.Spróbować i jeśli trzeba doprawić.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz