sobota, 21 marca 2015

Tort prosiaczkowy

Tort, który przygotowałam już dawno temu (na moje 21 urodziny) miał być zabawny i uroczy. Pomysł narodził się, gdy znalazłam podobny na jakiejś stronie, ale nie pamiętam jakiej:)




























Składniki

biszkopt przekrojony na 3 części
krem czekoladowy
ok. 3 opakowania rurek waflowych

lukier plastyczny:

30 ml wody wrzącej
2 łyżeczki żelatyny
20 g glukozy
ok. 450 g cukru pudru
 
 
 
 
Każdy kawałek biszkoptu nasączam wodą, smaruję kremem układając jeden na drugim. Ten najwyższy biszkopt smaruje obficie kremem.
Czas na lukier. Żelatynę rozpuszczam we wrzątku, dodaje glukozę. Mieszam. Następnie na blat wysypuję cukier puder i wlewam żelatynę. Mieszam a potem wyrabiam aż będzie gładką kulą. Warto dodać różowy barwnik (ja nie miałam). Formuje prosiaki.
Prosiaki sadzam na torcie. Dorabiam oczka mazakiem jadalnym. Z rurek robię płot dookoła tortu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz