poniedziałek, 13 października 2014

Sandacz w panierce





























Dziś przepis na rybę smażoną w panierce. Do panierki dodałam świeżego koperku, który nadają rybie ciekawy smak. Akurat smażyłam naszego polskiego sandacza, którego złowił mój tata, ale można użyć dowolnej ryby np. dorsza, suma, mintaja.


Składniki (na 4 porcje):
1 kg świeżej ryby (ja filet z sandacza ze skórą) podzielonej na kawałki
cytryna
czosnek granulowany
sól, pieprz
1 jajko
mąka
bułka tarta
pół pęczka koperku
masło do smażenia


 Rybę myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i doprawiamy cytryną, koperkiem, solą i pieprzem. Odstawiamy na godzinę. Przygotowujemy składniki panierki: na jednym talerzu mąka, na drugim roztrzepane jajko, na trzecim bułka tarta..
Rybę panierujemy według następującej kolejności: najpierw w mące, następnie w jajku i na końcu w bułce tartej.
Na patelni rozgrzewamy masło i smażymy rybę około 7-10 minut na średnim ogniu z każdej strony zaczynając od skóry.

Podałam z pieczonymi ziemniakami i papryką konserwową, jednak mój ulubiony wariant to zestaw z ziemniaczkami gotowanymi i surówką z kiszonej kapusty:)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz