piątek, 3 października 2014

Zupa gulaszowa





























Sezon na zupę gulaszową powoli się zaczyna, gdyż jest ona bardzo rozgrzewająca. Zupa powstała z połączenia różnych przepisów, i tak powstała 'moja' zupa gulaszowa. Kiedy pierwszy raz ugotowałam ją narzeczonemu był zachwycony.

 

 

Składniki

800 gram szynki wieprzowej
5 średnich ziemniaki
2 marchewki
2 strąki papryki (u mnie zielona i czerwona)
2 duże cebule
2 litry bulionu (u mnie rosół drobiowo - wołowy)
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka ostrej papryki
1 łyżeczka suszonego tymianku
1 łyżeczka zmielonego kminku
sól, pieprz


 Mięso pokroiłam w kostkę, podsmażyłam na oleju, gdy straciło surowość, dodałam pokrojoną w piórka cebulę, zeszkliłam ją razem z mięsem i zalałam szklanką bulionu. Dusiłam do miękkości mięsa pod przykryciem na niewielkim ogniu (w miarę potrzeby można jeszcze lekko podlać bulionem). Gdy mięso było prawie miękkie, dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki, marchew i paprykę, dolałam pozostały bulion (gorący) i gotowałam wszystko przez około 20 minut, często mieszając. Następnie dodałam koncentrat i przyprawy, gotowałam przez parę minut i gotowe.


2 komentarze:

  1. Cudowna zupa na jesień!
    Zapraszam do udziału w moim konkursie, z nagrodami, w którym trzeba przygotować zupę z kaszą:
    http://sio-smutki.blogspot.com/2014/09/konkurs-z-firma-sys-jesienno-zimowa.html
    Pozdrawiam:) Monika

    OdpowiedzUsuń