niedziela, 7 września 2014

Fit - pomidorowa potrawka z kurczakiem





























Jako, że w ostatnim czasie udało mi się zyskać trochę zbędnych kilogramów, postanowiłam się ich pozbyć. Jest trochę więcej roboty, gdyż muszę gotować dwa obiady (narzeczony nawet nie spojrzy na zdrowe posiłki - musi być tłuszczyk i tyle:)) W najbliższym czasie będzie więcej przepisów fit, ale oczywiście znajdzie się też coś dla łakomczuszków:-) Może wy znacie jakieś pyszne przepisy na fit danie? Umieszczajcie w komentarzach, będę bardzo wdzięczna:)


Składniki:
  • 1 filet z kurczaka
  • 1 puszka pomidorów krojonych bez skórki
  • 8 pieczarek
  • pół cebuli
  • sól, pieprz, bazylia, oregano, ostra papryka
  • ok. 2 łyżeczek sosu sojowego
  • łyżeczka oliwy
  • 1,5 szklanki dowolnego makaronu (u mnie razowe penne) - ilość przed ugotowaniem
 Kilka godzin przed przygotowaniem potrawki marynuję mięso. Pierś pokrojoną w kawałki tj. kostkę lub paseczki marynuję w sosie sojowym, oliwie i czosnku przeciśniętym przez praskę.
Makaron gotuje al dente według przepisu na opakowaniu.
Zamarynowaną pierś wrzucam na rozgrzaną patelnię (bez tłuszczu). W tym czasie szykuje pozostałe składniki. Cebulę kroję w kostkę, pieczarki w dowolne kawałki (u mnie półtalarki). Gdy pierś podsmaży się na złoto dodaję cebulę, po czym gdy cebula się zeszkli - pieczarki. Duszę przez kilka minut często mieszając. Następnie całość zalewamy pomidorami. Przyprawiamy solą, pieprzem, papryką ostrą, oregano i bazylią.
Gdy potrawa się zagotuje jest gotowa do podania z makaronem, ale tak naprawdę można użyć brązowego ryżu, kaszą, ziemniakami lub razowym pieczywem.

Danie okazało się niezwykle smaczne. Podana porcja starczyła mi na dwa posiłki i byłam naprawdę najedzona. Jako dodatek zafundowałam sobie świeżego ogórka:)


Pora na pomidora!

2 komentarze:

  1. Ach ci faceci ;) Wytrwałości życzę i dziękuję za dodanie przepisu do akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią zapiszę sobie do przepisów, które muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń