sobota, 27 września 2014

Gołąbki z piekarnika































Dla wielu kojarzą się z tradycyjnym polskim obiadem. Mi również. Przyznam szczerze, że przygotowywałam je po raz pierwszy, gdyż uważam, że są pracochłonne. Mimo tego uważam, że warto się potrudzić:) Wersja mojej mamy, a teraz także i moja!



Składniki :

  •  Główka kapusty włoskiej
  •  0.5 kg mięsa mielonego
  •  torebka ryżu ( 100 g)
  •  pietruszka
  • jajko
  • przyprawa uniwersalna, sól, pieprz

Mięso wkładam do miski. Ryż gotuje ok. 15 min. Pietruszkę siekam drobniutko. 
Do miski z mięsem dodaję ryż, pietruszkę, jajko oraz przyprawy.
Wszystko dokładnie mieszam. Z kapusty wykrawam głąb. Gotuję około 5 minut z każdej strony.
Wyciągam z wody. Ściągam liście.
Na środek każdego liścia nakładam farsz formując kotlecik. Zwijam.
Gołąbki wsadzamy do garnka,zalewamy wodą i gotujemy około 15 min.
Wyciągam z wody. Na blasze układam liście kapusty. Na nich układam gołąbki.
Piekę około 1,5 godziny w temperaturze 180 stopni.
Podaję z ulubionym sosem ( u mnie grzybowy) i ziemniakami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz